Promocja uczelni za granicą – czego nie wiemy?

Dobry profesor jest w stanie z powodzeniem zareklamować program studiów za granicą. Mówi się, że marketing studiów to nie tylko reklama i “advertising”. I słusznie. Edukacja jest wartością i z tym zgodzimy się wszyscy. Wobec tego w marketingu edukacji docieramy do grupy potencjalnych zainteresowanych i oferujemy im wartość – od dawna wiadomo, że słowo mówione spisuje się doskonale przy promocji uczelni za granicą. Wykwalifikowany profesor jest w stanie pokazać się z jak najlepszej strony i tym samym wypromować program studiów wśród zagranicznych studentów. Kadra nauczająca buduje reputację uczelni, ale także zadowolony student wpływa na wizerunek uczelni za granicą – to już wiemy.

Posiadanie biur promocji za granicą stało się normą dla wielu instytucji – by móc nawiązać bezpośredni kontakt ze studentami i pomóc im w wyborze uczelni. Często proces aplikacji wymaga by student posiadał wizę by móc studiować w innym kraju – specjaliści od spraw rekrutacji studentów zajmą się formalnościami i przy okazji rozpromują uczelnię. Podobnie, targi uczelniane są dobrą okazją do spotkania twarzą w twarz i omówienia korzyści płynących ze studiowania w danym kraju.

Jak jeszcze promować uczelnie za granicą?

svieta
http://elovazquez.com / Foter / CC BY-NC-ND

W dobie Internetu nie można jedynie polegać na tradycyjnych środkach przekazu informacji. Broszury, informatory choć skuteczne, usuwają się powoli w cień dając pierwszeństwo nowoczesnym formom marketingu online. Tam gdzie sami dotrzeć nie możemy, dotrze globalna sieć internetowa.

Globalizacja i łatwy dostęp do Internetu sprawia, że w ułamku sekundy możemy pojawić się z ofertą uczelni w innym kraju czy kontynencie. Mowa tu o kampaniach w wyszukiwarkach internetowych – Google, Bing, Yandex, Baidu – tutaj świat należy do nas.

Brytyjskie uczelnie już dawno konkurują  o przyszłego studenta na rynku globalnym – Afryka, Azja centralna, Bliski wschód czy Euro Azja stwarzają dużo możliwości.

Kampanie PPC (Pey per Click) za granicą

Do stworzenia kampanii będziesz potrzebować zbioru kluczowych keywordów – czyli co wyszukują studenci chcący studiować za granicą, np: studia za granicą. Następnie zbuduj bazę ogłoszeń, zarówno ogłoszenia tekstowe jak i banery, ustal budget, wybierz kraje docelowe i do dzieła!

Jeśli chcesz pójść o krok dalej to możesz zacząć reklamować się z PPC/Adwords na telefonach – zauważyłeś, że 40% twojego ruchu na stronie pochodzi z telefonii komórkowej i tabletów? to najwyższy czas, żeby docierać z Twoją reklamą do przyszłych studentów. A jeśli posiadasz odpowiednią infrastrukturę i wielojęzycznych konsultantów na liniach telefonicznych to dodanie numeru telefonu do ogłoszeń wyświetlanych w wyszukiwarkach sprawi, że zapytań o ofertę Twoich studiów będzie jeszcze więcej.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>