Promocja uczelni w Internecie – jak zmierzyć efektywność?

what-resources-students-use-to-research-collegesPromocja uczelni w Internecie już nie zastanawia naszych zachodnich sąsiadów. W związku z tym, że jak badania pokazują 2/3 amerykańskich studentów korzysta z wyszukiwarek, by znaleźć informacje o uczelni (wykres/badanie), a znaczna ich część korzysta z Facebooka i Twitera, by potem porównać opinie „reviews” zamieszczane na forach czy Google plus, warto się zastanowić jak najlepiej wykorzystać te możliwośći dla marketingu naszej uczelni.

Zaletą marketingu usług edukacyjnych w Internecie jest to, że nie tylko można precyzyjnie reklamować się używając nowoczesnych metod przekazu informacji, które nasi potencjalni studenci bardzi dobrze znają, ale też można mierzyć efektywność takich działań, i inwestować w najlepiej propserujące kanały online.

Działaj online i mierz rezultaty!

Dla większości marketingowców promujących szkoły ROI (return of investment!) ma najważniejsze znaczenie, czy to co robimy ma sens i czy skutkuje w postaci większej ilości zapytań na stronę i nowymi rejestracjami na studia.

Organizując kampanie PPC  na Google adwords trzeba zadbać o to, by:

  • Na stronie szkoły umieścić kod adwords (zazwyczaj na tak zwanych thank you pages) tak, żebyśmy mogli mierzyć ilość konwersji do strony (pamiętajmy również o kodzie do remarketingu, jeśli takiego używamy)

Taki kod generujemy bardzo szybko wchodząc do zakładki >Konwersje na platformie Adwords i zamieszczamy go na Thank you page czyli stronie finałowej naszej konwersji – czyli np. student po zadaniu pytania/złożeniu aplikacji przy użycia formularza naciska – wyślij – i zostaje mu pokazany komunikat dziękujemy za pytanie, odpowiemy w ciągu 24h! - www.uczelniax.pl/kontakt/kontakt-dziekujemy (przykład url)

  • Zakladając, że mamy już Google Analytics kod zainstalowany na stronie, możemy połączyć obydwa konta by mierzyć nasze konwersje w bardziej precyzyjny sposób.  Należy połączyć obydwa konta z poziomu platformy adwords wybierając odpowiedni profil w zakładce >Google Analytics.
  • Przy użyciu Google Value track kodu jesteśmy w stanie określić skąd dokładnie przyszło nasze zapytanie – np. rodzaj kampanii (searach/display), keyword lub placement i wiele innych. Kod ten polega na dodaniu specjalnych parametrów po pytajniku i oddzieleniu ich ampersantem (&)
  • Pamiętajmy, żeby włączyć opcję autotagging tak, żeby informacje z Adwords mogły zostać przesłane do Google Analytics – ta funkcja umożliwia automatyczne tagowanie naszych url docelowych dołączając parameter www.mysite.com/?gclid=123xyzwww.mysite.com/?gclid=123xyzwww.mysite.com/?gclid=123xyzwww.mysite.com/?gclid=123xyzwww.mysite.com/?gclid=123xyz?GCLID=.
  • Jeśli jesteśmy zainteresowani mierzeniem naszych kampanii aby sprawdzić ile studentów pozyskaliśmy w drodze PPC, warto jest zatagować nasze url na poziomie poszczególnych reklam PPC, tak żebyśmy potem mogli widzieć, które kampanie przyniosły nam zyski – studentów. Informacja ta będzie transmitowana do systemów CRM (np. sale sforce)

Organizując kampanie SEO i Social Media, pamiętajmy aby

  • Zainstalować Google Analytics i mierzyć liczbę wizyt, zapytań i aplikacji na szkolnych stronach. Google Analytics oferuje możliwość zdefiniowania CELÓW prowadzących do naszych thank you pages. Dzięki temu możemy mierzyć dokładna liczbę zapytań na naszej stronie z wyszukiwań organicznych i słów kluczowych, ruchu bezpośredniego i z zaprzyjaźnionych stron.
  • W podobny sposób mierzymy poziom ruchu i ilość konwersji z popularnych stron społecznościowych takich jak Facebook czy Twitter.

Promocja uczelni w Internecie może przybrać wiele form a nowoczesne formy marketingu nieustannie wzbogacają wachlarz metod używanych do rekrutacji studentów. Większość naszych działań można zmierzyć za pomocą szeroko dostępnych narzędzi do analizy ruchu na stronie takich jak chociażby Google Analytics więc róbmy to z głową.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>