Jak reklamować szkolenia w Internecie?

Jak skutecznie reklamować szkolenia? To pytanie zdaje się być na ustach wielu właścicieli firm szkoleniowych.  W dobie Internetu odpowiedź wydaje się całkiem prosta: poniższy tekst uświadomi Ci, że nie jesteś sam w walce o przyszłego uczestnika szkoleń, a Twoi konkurenci już dawno sięgnęli do technik znanych w środowisku Internetowym - reklama za pomocą wyszukiwarek i portali edukacyjnych.

Catching up on e-mail...
Ed Yourdon / Foter / CC BY-SA

Reklama szkolenia w wyszukiwarkach

Pomóż społeczności internetowej zainteresowanej szkoleniami wyszukać twoją firmę w Google lub innych wyszukiwarkach. W tym celu możesz albo zainwestować swój czas w tzw. Search Engine Optimisation – optymalizacja strony pod wyszukiwarki, bądź pojawić się szybciej w rezultatch wyszukiwania reklamując się przez Google Adwords.

Ta pierwsza metoda - SEO - zakłada, że twoja strona będzie spełniać szereg kryteriów, takich jak jakościowy tekst na stronach, przejrzysta nawigacja umożliwiająca sprawne poruszanie się po stronie (dbaj o user experience!), linki wewnętrzne oraz linki zewnętrzne (uwaga na aktualizację Penguin) jako niektóre z działań, w kóre należy zainwestować czas. Dodatkowo, miej pewność, że twoja strona nie posiada żadanych problemów technicznych uniemożliwiających robotom Google przejście przez twoje strony.

Trzeba tu podkreślić, że reklama szkolenia w wyszukiwarkach jest czasochłonna ale przynosi długofalowe korzyści.

Reklama szkoleń za pomocą Adwords

Jest to doskonałe narzędzie do zapoznania się z frazami najczęściej wyszukiwanymi przez twoich potencjalnych klientów. Platforma adwords umożliwia też skomponowanie reklamy, która będzie wyświetlana w ciągu kilku minut od jej utworzenia w wyszukiwarkach. Można stworzyć kampanie tekstowe (tekst reklamy pojawia się na stronach wyszukiwań i stronach parterskich) bądź oprzeć swoje kampanie o wyświetlanie banerów na związanych tematycznie stronach. Jeśli chodzi o rynek edukacji, to łączenie obydwu metod jest zalecane ze względu na fakt, że wielu potencjalnych studentów czy uczestników szkoleń spędza czas na zwiedzaniu stron tematycznych, a potem decyduje się wyszukać nazwę twojej szkoły czy firmy.

Reklama szkoleń na portalu edukacyjnym

To również forma marketingu, której nie można przeoczyć, gdyż klienci usług edukacyjnych szukają informacji o twoich usługach na portalach oferujących odpowiedzi na ich pytania (strony tematyczne). Ponadto, możesz łatwo uzupełnić strategie marketingu internetowego publikując jakościowe posty sponsorowane z odpowiednimi linkami. Takie posty nie tylko będą służyć odwiedzającym czytelnikom, ale będą również pojawiać się w wyszukiwarkach pod określonymi keywordami, dając Ci długoterminowe korzyści. Szukaj portali ściśle związanych z twoją branżą, tak abyś celował do ludzi, którzy będą chcieli o Tobie słyszeć.

Portal Edulider.pl przygotował specjalną ofertę, gdzie trenerzy i ludzie zawodowo związani z rozwojem drugiego człowieka mogą dzielić się swoim doświadczeniem publikując artykuły, ogłoszenia i opinie. Wyjątkowo trafny pomysł, biorąc pod uwagę, że reklama za pomocą treści- artykułów stwarza dogodne warunki do podlinkowania własnej strony i uzyskania lepszej widoczności w wyszukiwarkach. Jest to też doskonała okazja dla użytkowników portalu wyszukujących informacje o szkoleniach, by zweryfikować swoje poglądy na temat wiedzy i doświadczenia trenera, coacha lub mentora.

Skuteczna promocja szkolenia w Internecie to przede wszystkim zbalansowany plan obejmujący wszystkie trzy powyższe techniki.

Comments

  1. By Artur Zygmunt

    Odpowiedz

  2. By Vicky H.

    Odpowiedz

    • Redakcja By Redakcja

      Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>