Wyszukiwarki internetowe narzędziem numer 1 w rekrutacji studentów

Liczba wyszukiwań związanych z edukacją, studiami i wyborem uczelni rośnie. Jako, że 9 na 10 studentów zazwyczaj nie wie gdzie chce studiować na początku swoich poszukiwań, aby odnieść sukces marketingowy, niezmiernie ważnym jest stworzenie silnej prezencji szkoły w sieci. Ostatnie badania prowadzone przez Godigital w styczniu i lutym 2016 potwierdzają, że:

wyszukiwanie szkol marketing

  • 53% przyszłych studentów korzysta z wyszukiwarek by sprawdzić uczelnie i szkoły zawodowe. Dla szkół i uczelni, obecność w wynikach wyszukiwania wynikająca z jakościowej treści na stronie, jest kluczowa w pozyskiwaniu zapytań o studia. Dla 43% na decyzję o kliknięciu w dany wynik wyszukiwania wpłynęło załączenie w nim najważniejszych, trafnych dla nich informacji. 24% studentów użyło serwisu Youtube lub innym mediów społecznościowych (Facebook, Twitter, Instagram) i subskrybowało/”polubiło” szkoły którymi byli zainteresowani, głównie na Facebooku.
  • Strona internetowa uczelni i to co się o niej mówi w sieci gra dużą rolę – dla 42% strona internetowa wpłynęła na decyzję przy jej wyborze.
  • Badanie podkreśla istotę długoterminowego planowania kampani marketigowych. Dla 21% studentów podjęcie decyzji o wyborze szkoły zajęło więcej niż 12 miesięcy.
  • Jakość programu nauczania często pieczętuje wybór uczelni (szkoły zawodowe i uczelnie powinny umieścić informacje o programie w widoczny i łatwy w nawigacji sposób) Łatwość w korzystaniu ze strony jest podstawą. 32% ze studentów stwierdziło, że trudność w nawigacji na stronach uczelni i szkół zawodowych skutecznie zniechęca ich do wyboru danej uczelni. Drugim z najważniejszych czynników są stypendia i pomoc finansowa.
  • Najbardziej efektywną metodą porozumiewania się z przyszłym studentem, już po nawiązaniu pierwszego kontaktu, jest email. 75% studentów preferuje komunikować się za pośrednictwem maila, bardziej niż jakimkolwiek innym medium (włącznie z mediami społecznościowymi i kontaktem telefonicznym)
  • Interesującą kwestią jest też to, że często wizyty na danym uniwersytecie są decydującym czynnikiem przy podjęciu decyzji. Można wyszukać wszystkie dostępne informacje w sieci, ale i tak wizyta na uczelni robi wielkią różnicę.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>