Jak wypromować i rozwinąć szkołę językową?

Na dzień dzisiejszy rywalizacja o nowych uczniów w szkołach językowych jest coraz bardziej zacięta. Dobry marketing szkoły językowej stał się więc niezbędny do przyciągania nowych potencjalnych uczniów. Ten artykuł dostarczy Ci paru dobrych rad na temat tego, jak wypromować szkołę językową i jak zatrzymać studentów.

Po pierwsze, musisz zrozumieć czym właściwie jest marketing, ponieważ zbyt często zakładamy, że chodzi w nim jedynie o wzrost widoczności twojej szkoły językowej na rynku. Ludzie myślą o kreowaniu wizerunku szkoły, naciskając na prasę i reklamy (zapewaniające mały zakres zwrotu z inwestycji) bądź co raz częściej reklamują szkoły w Internecie. Jeśli naprawdę chcesz wypromować szkołę językową i zbudować silną markę nie zapominaj o mierzeniu satysfakcji Twoich studentów. Jest to ważny element marketingu Twojej szkoły językowej.

Więc w jaki sposób należy przyciągnąć i dbać o potencjalnych studentów? Oto kilka prostych rad:

  • Stwórz unikalną ofertę. Zwykłe lekcje, które prowadzisz nie są tym, co powinienieś reklamować. Wszystkie szkoły językowe to robią. Musisz wymyśleć rozwiązanie, które sprawi, że będą one inne i będą tym, co zainteresuje wielu nabywców.  Na przykład, jeśli jesteś specjalistą w lekcjach angielskiego przez skypa tak jak Qwerty i oferujesz lekcje próbne za darmo lub jeśli reklamujesz szkołę o unikalnej nazwie i ofercie tak jak np.  Co ludzie powiedzą to miej pewność, że podkreślasz swoje mocne strony. To odróżni cię od innych szkół, a potencjalny klient łatwo to zauważy.

 

  • Utwórz listę subskrybentów email. Posiadanie strony internetowej jest ważne. Nie jest to jednak niczym nowym na rynku. Wiele  potencjalnie zainteresowanych Twoją szkołą ludzi odwiedzi Twoją stronę, lecz to nie znaczy, że oni się z Tobą skontaktują. W kontakcie pozostaną poprzez subskrybowanie Twojego newslettera. Każdorazowo, gdy ktoś podejmie z kontakt ze szkołą, dzwoniąc lub osobiście, priorytetem jest  uzyskanie jego adresu email i dodanie do listy emailowej. Później musisz regularnie wysyłać interesujące, wartościowe emaile: ćwiczenia, artykuły, promocje, itd. Na swojej stronie możesz oferować coś w zamian za podanie emaila – darmowy test online, darmową lekcję. Jak zauważysz, niektórzy studenci będą zastanawiać się nawet przez 2 lata zanim zadecydują się podjąć naukę w Twojej szkole.

 

  • Używaj różnych technik marketingu. Teraz szkoły językowe mają wiele różnych sposobów na promowanie swoich usług. Ważnym jest, by zastosować kilka, aby dodać wiarygodności ofercie, gdy uczeń wielokrotnie natknie się na reklamę zanim  zdecyduje się on na Twoją szkołę. Istotnym jest, by wymieszać pare sposobów, nie warto skupiać się jedynie nad np.wysyłaniem wielu emaili  – możesz stworzyć ulotki, reklamować się telefonicznie i w Internecie, prowadzić dobrze rozwiniętą stronę internetową.

 

  • Zdobądź partnerów. To może być szybka droga do partnerstwa z firmami o podobnych upodobaniach i z ludźmi, którzy zareklamują twoją ofertę. Na przykład, organy rządowe, kluby biznesu i stowarzyszenia. Najważniejszą rzeczą jest, by zapewnić usługi wysokiej jakości. Nikt nie chce być partnerem firmy, która zaszkodzi ich reputacji.

 

  • Wspomóż się swoimi uczniami.  Do promocji możesz użyć wypełnianych przez nich kwestionariuszy dotyczących satysfakcji z nauki w Twojej szkole. Możesz nawet zagwarantować dla nich rabat na przyszłe kursy, czy też zastosować system nagród, dla tych, którzy zdecydują się polecić szkołę znajomym. Ważnym jest, by pytać – inaczej nie zorientują się, że szukasz innych klientów. Bądź otwarty i szczery, zapytaj czy uczeń nie zna nikogo, kto może być zainteresowany nauką języków obcych.

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>