Czy szkoły wyższe powinny inwestować w SEO marketing?

jak-studenci-szukaja-informacjiPozycjonowanie czyli proces, którego wynikiem ma być jak najlepsza pozycja w wyszukiwarce internetowej dla wybranych fraz jest jednym z pomysłów na szybkie i tanie dotarcie do grupy docelowej, bez względu na branżę, w której prowadzone są działania. To realna szansa na zwiększenie oglądalności i ruchu na stronie przy minimalnej inwestycji w czas i pieniądze. Jak w każdym sektorze, podobnie w edukacji pozycjonowanie może przynieść wymierne rezultaty. Dlaczego szkoły wyższe powinny inwestować w SEO?

1.  To szansa na zdobycie przewagi konkurencyjnej

Pozycjonowanie strony internetowej to gwarancja zdobycia dla niej większego zainteresowania. To szansa na wzniesienie się nad konkurencją. Jak potwierdzają badania przeprowadzone w 2012 roku przez  Noel-Levitz E-Recruiting Practices Study uczelnie, które inwestowały w SEO znacznie poprawiły swoje wyniki w wyszukiwarkach:

  • o 42% prywatne uniwersytety
  • o 34% publiczne uniwersytety
  • o 21% college

Mimo tak dobrych wyników wciąż wiele uczelni nie inwestuje w SEO, a badania pokazują, że takie szkoły wyższe to wciąż 60- 80% wszystkich wyższych placówek.

2. Przyszli potencjalni studenci szukają szkoły dla siebie kierując się w dużym stopniu wynikami z wyszukiwarki

W procesie rekrutacji na studia o wyborze danej szkoły decydują różne czynniki. Adekwatnie do różnych potrzeb w różny sposób prowadzone są również badania nad tym, które szkoły odpowiadają danym kryteriom. To co jednak łączy studentów w poszukiwaniu odpowiedniej szkoły dla siebie to korzystanie z wyszukiwarki internetowej jako podstawowego narzędzia w procesie wykrywania. Biorąc ten fakt pod uwagę można stwierdzić, że istnieje spora dysproporcja między oczekiwaniami studentów – (2/3 z nich szuka szkoły korzystając z wyszukiwarki), a tym co robią uczelnie (co najmniej 2/3 z nich nie inwestuje w SEO, by poprawić swoje notowania w wyszukiwarkach). Poszukiwania w wyszukiwarkach, według badań Noel-Levitz E-Recruiting Practices Study znalazły się na drugim miejscu jeśli chodzi o popularność wyszukiwań:

*Patrz: wykres zdjęcie – informacje na temat znajdujących się na kolejnych pozycjach sposobów wyszukiwania uczelni dostępne na stronie higher-education-marketing.com.

3. By zostać znalezionym trzeba znajdować się wysoko- na pierwszej stronie wyników

Badania w tym temacie dają jednoznaczną odpowiedź: 75% osób szukających informacji w Internecie nigdy nie przewija strony do kolejnej, ale bazuje na danych znajdujących się na pierwszej. Źródło: Marketsharehitslink.com, paź 2010. Przenosząc tę informację na grunt poszukiwań studenckich oznacza to, że aż 75% potencjalnych studentów nigdy nie zajrzy na stronę szkoły, która znajduje się poza pierwszą stroną w wyszukiwarce. Jeszcze bardziej miażdżąca prawda dotyczy tego, że aż 60% kliknięć odnosi się do pierwszych trzech wyników na pierwszej stronie w wyszukiwarce. Źródło: Marketing Sherpa, 2007. Tym samym jeśli strona szkoły znajduje się poza pierwszą stroną pod wskazanymi frazami szanse na jej odnalezienie przez studentów są naprawdę bardzo małe.

4. Jakość zapytań o ofertę edukacyjna uczelni zależy od źródła

Więcej jakościowych konwersji (zapytań, aplikacji) można otrzymać z wyszukiwarek (SEO) niż z innych źródeł. Te konwersje kończą sie pozytywnym rozstrzygnięciem aplikacji i przyjęciem studenta (14.6% konwersji skutkuje rejestracją studenta), podczas gdy wynik w przypadku tradycyjnych form reklamy wynosi tylko 1,7%.

Choć prawdą jest, że pozycjonowanie bywa czasem ryzykowne to jednak wciąż jest jedną z najlepszych inwestycji, które można zrobić chcąc sprawić, by ilość osób ubiegających się o miejsca w danej uczelni była wysoka. Inwestycja w optymalizację pod kątem wyszukiwarek zawsze się zwraca, wyniki mówią same za siebie.

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>