Strona internetowa przyciągająca uwagę

Dzisiaj niemal każda firma, stowarzyszenie czy organizacja posiada swoją własną stronę internetową. Bez tego nie ma mowy o promocji zgodnej z zasadami współczesnego rynku. Dzięki witrynie z łatwością można publikować informacje na temat marki, treści w ramach content marketingu, dane kontaktowe, wydarzenia związane z życiem firmy. Strona internetowa stanowi swojego rodzaju wizytówkę i miejsce, które ma przyciągnąć potencjalnych klientów lub odbiorców wartości przedstawianych przez firmę. Pytanie tylko: jak prowadzić własny kawałek internetowej przestrzeni, żeby przyciągnąć i wzbudzić zainteresowanie potencjalnego klienta? Czy można zwiększyć ruch w serwisie bez rujnowania firmowego budżetu?

Jak zwrócić uwagę internauty?

Pragnąc zatrzymać czytelnika na dłużej, należy pamiętać o kilku podstawowych zasadach. Po pierwsze, strona internetowa firmy musi działać sprawnie. Zbyt skomplikowane, nieczytelne lub zacinające się witryny skutecznie zniechęcają do pozostania na stronie dłużej, niż to koniecznie. Poza kwestią techniczną istotny jest aspekt wizualny. Pierwsze wrażenie jest szczególnie ważne, bo wielu internautów, poszukując interesujących ich treści, informacji lub usługodawców, podświadomie zwraca również uwagę na estetyczną i niebanalną szatę graficzną – układ tekstu, typografię, obrazy itd. Teksty powinny być czytelne i zachęcające do dalszego zagłębienia się w treści zawarte na stronie. Ważna jest także kolorystyka. Powinna być wysmakowana i estetyczna, a przede wszystkim idealnie korelować z profilem firmy. - Dzisiaj wyjątkowo trudno wyróżnić swoją stronę, dbając jedynie o aktualności z życia przedsiębiorstwa lub umieszczenie zakładki z danymi kontaktowymi. Niebanalny, nowoczesny layout to podstawa, jeżeli serwis ma zostać zapamiętany. Poza tym jego układ musi być intuicyjny, a nawigacja pomiędzy jego podstronami niesprawiająca większych trudności przeciętnemu użytkownikowi. Mowa tu między innymi o wyszukiwarkach, danych kontaktowych i innych - tłumaczy specjalista agencji reklamowej ARFA.

Jak zatrzymać czytelnika na stronie?

Genialnie stworzony serwis prezentujący ofertę firmy, oparty na nowoczesnym CMS-ie oraz optymalizowany w kwestii konwersji to doskonały sposób na zdobywanie klientów czy sprzedaż online. Żeby do tego doszło, należy wygenerować na stronie ruch. Wymienione w poprzednim ustępie tekstu czynniki są wyjątkowo ważne, mogą jednak nie wystarczyć. Zwrócą wprawdzie uwagę klienta, ale mogą nie zatrzymać jej na wystarczająco długi czas. Na szczęście istnieje kilka metod, które pozwalają na zwiększenie liczby użytkowników regularnie odwiedzających witrynę marki.

Wartościowe treści to najprostszy sposób na zainteresowanie odbiorcy na dłużej. Internauta, znajdując witrynę pełną tekstów z interesującej go dziedziny, chętnie będzie do niej powracał. Tworzenie takich tekstów może ponadto zwiększać zasięg serwisu o media społecznościowe, w których są udostępniane, umożliwia nawiązanie kontaktu z potencjalnymi klientami, sprawia też, że użytkownicy spędzają w serwisie więcej czasu, a przede wszystkim pomaga w budowaniu wizerunku marki.

Duży ruch na stronie skutecznie generuje obecność w mediach społecznościowych. W Polsce niekwestionowanym liderem pozostaje Facebook, ogromną popularnością cieszą się ponadto Instagram, Twitter i naturalnie YouTube. Pinterest i Snapchat można traktować jako swego rodzaju trendy w social media (ten pierwszy powoli traci na popularności, ten drugi dopiero ją sobie zdobywa). Wybierając portale społecznościowe odpowiednie dla swojej marki, można tam prowadzić jej profil, prezentować treści publikowane na stronie, organizować konkursy i wydarzenia.

Wykonanie strony internetowej najlepiej zlecić specjalistom w tej dziedzinie. Informatycy i graficy z dobrej agencji reklamowej zadbają nie tylko o funkcjonalność i kwestie techniczne serwisu – zatroszczą się również o to, by spełniała ona rolę informacyjną, reklamową i komunikacyjną. Współczesne strony internetowe, realizowane przez fachowców, przyciągają uwagę innowacyjnością, są multimedialne, a jednocześnie proste w obsłudze. Stosuje się w tym celu odpowiednie rozmieszczenie tekstu i spójny layout (ikonki, grafiki itd.). Informatyk dba o to, aby całość działała płynnie, zdjęcia otwierały się natychmiastowo, a ponadto, aby idealnie współgrały z treścią znajdującą się na stronie. - Pięknie wykonana strona internetowa, spełniająca wszystkie powyższe kryteria, a dodatkowo prowadzona z pasją i zaangażowaniem to prosty przepis na generację jak największego ruchu i dotarcie do potencjalnych klientów. Serwis to integralna część firmy, dlatego najlepiej zlecić jego fachowe wykonanie profesjonalistom - podsumowuje specjalista agencji ARFA.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>