Jak reklamować uczelnię wyższą?

reklama uczelniCzy reklama uczelni jest konieczna? Jak reklamować uczelnię wyższą? Można się pokusić o stwierdzenie, że niektórych tak naprawdę wcale nie trzeba. Wystarczy usłyszeć nazwę Uniwersytet Jagielloński i już każdy maturzysta pragnie tam studiować. W poniższej tabeli ukazane zostały najpopularniejsze uczelnie w 2011 roku Uczelnie tego typu w działaniach reklamowych „wyręcza” historia, tradycja czy też lokalizacja, gdyż Kraków jest idealny nie tylko turystów, ale także do mieszkania podczas pięcioletniej nauki oraz po zakończeniu okresu studiów.

POBIERZ RAPORT SPECJALNYJAK PROMOWAĆ UCZELNIE?od mediów tradycyjnych do Internetu.

Miejsce w rankingu Uczelnia
1. Uniwersytet Warszawski
2. Uniwersytet Jagielloński
3. Politechnika Warszawska
4. Uniwersytet Adama Mickiewicza w Poznaniu
5. Politechnika Wrocławska
6. Akademia Górniczo – Hutnicza im. Stanisława Staszica w Krakowie

Źródło: http://www.perspektywy.pl/index.php?option=com_content&task=view&id=3821&Itemid=83

Co jednak  można zrobić, gdy dana szkoła wyższa nie posiada tak dogodnych atrybutów? Jak reklamować uczelnię wyższą, która nie zachęca atrakcjami miasta studenckiego lub dopiero co powstała?

Jak reklamować uczelnię wyższą wśród przyszłych studentów?

Najważniejsze jest dotarcie do miejsc, gdzie potencjalni studenci spędzają najwięcej czasu. Będzie to najpewniej szkoła, do której aktualnie uczęszczają. Reklamy umieszczane na tablicach ogłoszeniowych muszą się wyróżniać nie tylko grafiką, aby skupiać uwagę przechodnia, a także prezentowanym przekazem. Reklamodawca musi zawrzeć w krótkiej formie największe plusy studiowania na uczelni lub w danym mieście, gdyż jak wiadomo decyzja o wyborze uczelni często jest ustosunkowana miastem, w którym się ona znajduje.

Promocja w Internecie?

Licealiści oprócz pobytu w szkole, bardzo dużo czasu spędzają surfując po Internecie, dlatego wszelkie próby dotarcia do tego targetu powinny być coraz bardziej interaktywne. Szeroka skala korzystania z Internetu powoduje, że tworzy się coraz więcej ośrodków badań działalności użytkowników tego medium. Łatwo, więc zlecić stworzenie pewnego rodzaju rankingu stron, z których korzystają młodzi ludzie, zainteresowani kontynuowaniem nauki. Można również przy tym określić lokalizację, gdyż wybór uczelni jest niejednokrotnie zależny od jej odległości do domu rodzinnego. W ten sposób reklamodawca umieszczając reklamę na konkretnej stronie internetowej wie, że dotrze do zainteresowanych osób. Wizerunek i promocja uczelni w Internecie jest nieodzownym komponentem marketingowego zarządzania szkołą w dzisiejszych czasach. W czasach tworzenia się coraz bardziej zwartej społeczności internetowej, wskazane jest również prowadzenie social mediów, które w łatwy sposób umożliwiają dotarcie do potencjalnych studentów i przekazanie im najważniejszych informacji.

Co powinna zawierać reklama?

Kiedy wiadomo już gdzie reklamować, pozostaje pytanie: co powinno znaleźć się w reklamie? Uczelnię wyższą należy potraktować jak każdy inny produkt. Należy wcześniej dokonać analizy wad i zalet i zdecydować, w jaki, najbardziej atrakcyjny sposób upublicznić plusy szkoły wyższej. Bardzo ważne jest hasło kampanii reklamowej, które musi być chwytliwe, ale zarazem spójne z grafiką i z treściami zawartymi w reklamie. Poza tym musi nawiązywać do pewnego punktu, który chcemy wyeksponować, ponieważ jako pierwsze rzuca się ono w oczy przechodniowi. Trzeba też pamiętać, że młodych ludzi przyciągnie reklama nieszablonowa, oryginalna, przedstawiona w innej niż dotychczas formie.

Czy jest uniwersalna metoda na to, by skutecznie zareklamować uczelnię wyższą?

Odpowiedź na pytanie, jak reklamować uczelnię wyższą, zależy od konkretnego produktu – szkoły. Budowa kampanii reklamowej musi być odpowiednio dopasowana do proponowanej oferty, dlatego nie ma uniwersalnych rozwiązań. Działania reklamowe, jak w każdej innej dziedzinie, muszą się wyróżniać i zachęcać do zakupu, czyli do wybrania konkretnej uczelni oraz złożenia w niej kompletu swoich dokumentów przez maturzystów.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>